[LV2] Meddling Mother-in-law

Posted by with No comments
Meddling Mother-in-law

Wife ready to wash her hands of meddling mother-in-law.

Dear Abby,

How do I politely tell my mother-in-law to stopđộng doing my laundry? It all started when I was on bed rest due to my pregnancy. I didnt mind her doing an occasional load to help us out. But now she does it anytime she's over to watch the kids.

I'm very picky about how I do my laundry, and this is the main reason I don't want her doing it. Also, I'd prefer she spend time playing with the kids than with the lanndry! 

She also puts things away in the wrong places. SHe does it with my dishes, too. Once I told her not to worry about my laundry because I wasnt done sorting it. She took it upon herself to do it anyway.

She's very strong-willed. My husband and I have had problems with her not respecting our parenting, too. She offten take things the wrong way. What's the best way for us to tell her that her help is not needed?

== DIRTY FAMILY LAUNDRY

 **Vocabulary: politely, laundry, pregnancy, picky, respect,...

      - laundry: (n) giawtj ủi, pregnancy: (n) mang thai, to picky: khó tính, to respect: tôn trọng..

===========================================
     Người vợ sẵn sàng cắt đứt quan hệ với mẹ kế "xí xớn"

  Làm sao tôi có thể nói với mẹ kế của tôi rằng đừng giat đồ của tôi nữa mà không làm mất lòng? Mọi thứ bắt đầu kể từ khi tôi nằm cả ngày trên dường vì mang thai. Tôi không phiền vì những hành động giups đỡ vài lần của bà ấy. Thế nhưng bà ấy cứ đến thăm đứa trẻ, liên tục.

Tôi rất kỹ với cách xử lí giặt ủi của tôi, và đó là nguyên nhân chính khiến tôi không muốn bà ấy làm như vậy! Với lại tôi muốn bà ấy dùng nhiều hơn gian để chơi với lũ trẻ hơn là với đống đồ của tôi.

Bà ấy cũng đặt lộn xộn mọi thứ nữa. Bà ấy làm chuyện đó với bát chén nữa. Một lần tôi đã nói với bà ấy là đừng có bận tâm về chuyện giat đồ nữa, vì tôi sẽ xếp không kịp đâu. Bà ấy đã tự ý làm nó!

Bà ấy thật bướng bỉnh, tôi và chồng cũng gặp vấn đề về chuyện không tôn trọng sự quan tâm của bà ấy. Bà ấy thường làm mọi thứ trở nên tồi tệ hơn. Cách tốt nhất là gì để tôi có thể nói cho bà ấy biết rằng, sự giups đỡ của bà ấy là không cần thiết?

0 nhận xét:

Đăng nhận xét